Gemeente Schelle introduceert digitale stempel 

Dankzij de digitale stempel moet je voor bepaalde documenten niet langer naar het gemeentehuis komen. Het is de bedoeling om via het e-loket van de gemeente Schelle thuis een aantal documenten op te vragen. Deze documenten worden voorzien van IntelliStamp, een digitale stempel die de klassieke stempel en handtekeningen vervangt. Daardoor kan je die officiële documenten nu ook zelf thuis afdrukken, op elk gewenst moment. En dat zonder dat ze hun wettelijke waarde verliezen.

In het e-loket van de gemeente Schelle kunnen een aantal documenten 24u op 24u en
7 dagen op 7 digitaal aangevraagd worden via uw elektronische identiteitskaart. Het gevraagde document zal u in uw mailbox ontvangen.

Deze digitale stempel is belangrijk want deze zorgt ervoor dat het document z'n juridische waarde blijft behouden als men het verder stuurt  per e-mail of wanneer men het uitprint.
De instantie waarvoor het document bestemd is, kan de echtheid ervan eenvoudig verifiëren.

In eerste instantie worden de meest gevraagde attesten van de dienst burgerzaken ter beschikking gesteld, namelijk:

De bestaande dienstverlening aan het loket blijft uiteraard behouden. Wanneer deze documenten aan het loket burgerzaken worden aangevraagd, kunnen deze dankzij de digitale stempel voortaan onmiddellijk meegegeven worden.

 


Enquete dienstverlening 

Beste bezoeker,

Om onze dienstverlening naar de burger te optimaliseren wil ons bestuur peilen naar uw bevindingen bij het contact dat u vandaag met onze diensten had.

Mogen wij u daarom vriendelijk vragen om even de tijd te nemen en deze enquete in te vullen.

Wij danken u bij voorbaat voor uw medewerking!