Evenement organiseren

Onze gemeente en de Lokale PolitieZone Rupel ondersteunen de organisatoren van evenementen en fuiven op het vlak van veiligheid, netheid en openbare orde. Om het voor de organisatie, toeschouwers, hulpdiensten en omwonenden zo vlot en aangenaam mogelijk te houden, moet je het aanvraagformulier evenementen volledig en correct invullen. Dit bezorg je ten laatste zes weken voor het evenement aan de infodienst op het gemeentehuis.

Aanvraag activiteiten tijdens de Corona-maatregelen:
– aanvragen voor evenementen vanaf 01/09/20 worden door de veiligheidsdiensten nagekeken op basis van de geldende maatregelen

 – Het COVID Event Risk Model geeft inzicht in het COVID-veiligheidsrisico van elk evenement. Het is een online formulier dat organisatoren zelf moeten invullen. Een positief resultaat (kleurcode groen) geeft enkel een indicatie en is GEEN automatische toestemming. Het dient als referentie voor de gemeente bij het verlenen van een toelating.
      – maak je eventscan: https://www.covideventriskmodel.be/login
      – ingevulde pdf van het COVID Event Risk Model samen met de evenementenaanvraag (zie onder) bezorg je aan info@schelle.be
– Handleiding evenementen (Covid en andere maatregelen): klik hier door
– Handleiding Crowd Managment Plan: klik hier door

Aanvraagformulier evenementen – opgelet dit formulier moet je minstens zes weken voor het evenement indienen (verkorte termijn tijdens Corona-maatregelen – 2 tot 3 weken)
Aanvraagformulier evenementen word-versie

Aanvraagformulier vrijwillige bewaking / stewards (opgelet: dit formulier bezorg je minstens 14 werkdagen voor het evenement aan info@schelle.be en in cc naar spvcontrole@ibz.fgov.be)

Aanvraagformulier afwijking geluidsnorm muziekactiviteiten (opgelet: dit formulier dien je minstens zes weken voor het evenement in)

Aanvragen gemeentelijk materiaal en zalen

Het belastingreglement op evenementen vind je in de rubriek reglement – belastingen.

Info: info@schelle.be – tel. 03 871 98 28

Vrije tijd Evenement organiseren